Monday, September 14, 2009

hari ke dua kehilangan....

alhamdulillah ...tadi kami pergi lagi ke kubur arwah..
rasa x puas pergi semlm...yelah semlm pon org ramai kan...
kami x berkesempatan nk siram air mawar or yassin semlm...

so hari ni ...kami dpt tunaikan hajat kami...

kami adik beradik bacakan yassin kat kubur arwah...
alhamdulillah,cuaca redup..
macam semlm....

:(

saya cube tahan air mata dari tumpah ...
ntahlah..saya bukan manusia yang sempurna..
air mata saya tumpah juga di kala ayat surah Yassin yang berbunyi..
"salamun qaulam mirabbir rahimmm"...
3 kali saya ulang....tiga2 kali saya sebak dan berjurai airmata...
setiap kali ayat salam itu,saya niatkan agar Allah mengampunkan dosa2 abah...

sebak...terlalu sebak....


slps kami siramkan air yassin tu...n taburkan bunga...
kami bergerak ke rumah makcik tuh....
mmg dkt,jalan kaki x smpi 3 min...
niat kami hanyalah nk mintak salinan sijil kematian abah....
mak x ikut..mak tggu dlm kete....

alhamdulillah..kedatangan kami disambut mesra...disambut baik....

byk yang mereka ceritakan...dan byk juga yang kami terangkan....
rupenye...byk ttg kami yang mereka silap faham...
dan byk jgk ttg mereka yang kami silap faham....

kami x menyalahkan abah...
tidak sbnrnye...
cumenye abah byk berahsia...
dan byk rahsia nya yang menjadi salah fhm antara kami dua kuarga...

ntahlah..mungkin abah berniat utk tidak menyusahkan sesiapa....
dan mungkin abah bertujuan yang baik2 saja....
xpelah....
perkara pon da berlalu....
abah pon dah xde...
saya maafkan abah walau sekecil mana pon kesalahan abah pada kami....
dan saya berharap abah sempat mengampun kan dosa2 kami....
saya x nak abah terseksa di sana....
biarlah yang baik2 saja utk abah ....

sblm balik ,kami bermaafan2 antara satu sama lain...
di bulan yang mulia..x salah kite memaafkan kesalahan org...
walaupon realiti itu sesuatu yang pahit utk diterima....

saya bersalaman dgn makcik tu,peluk cium die....
dan mintak ampun maaf...
begitu jg dengan pakcik yang menengking mak saya dan marahkan saya tuh,,,
saya salam jgk...smue kat situ saya salam...
dan saya meminta maaf atas keterlanjuran saya berkata kerana terlalu geram ....

dan mereka jg begitu...memaafkan antara satu sama lain....

:(

biarlah abah tenang di sana...

walaupon mereka tetap x bole terime mak...biarlah...
antara mereka biarlah Tuhan yang tentukan..
saya sbg anak,berharap agar mereka memaafkan mak saya juga...dan begitu jg sebaliknya.....

:(

slps balik dari melawat kubur abah...
kami ke kubur abah bas pulak...
kubur abah mmg sejukk...mcm dulu...
harapnya kedua2 abah saya ni tenang dan damai di sana...
sbg anak,saya sentiasa mendoakan kesejahteraan mereka....
abah...
damailah di sana....
:(


3 comments:

Maru said...

Al-hamdulillah...

akhirnya semuanye selamat...

aku doakan korang sekeluarga takde masam² muka lagi...

take care nyah...

~mc'kie~

Suki Cida said...

yang... semua yang berlaku ada hikmahnya... tabar dan sabar yer

puterikurekure said...

alhamdulillah...
2-2 family dah ok2.

semoga abah sri ditempatkan di kalangan mereka yang beriman ye sri!