Friday, September 11, 2009

berite sedih : (

saya berada di rumah mak...
kat melaka...
:(

mcmane saya nk mulakan...?
sungguh2 memeranjatkan smue2 ni terjadi sekejapan cume...

tadi saya menerima berita kematian Mak Long suami saya...
jenazah dijangka dikebumi esok...

dan belum habis terkejut dgn berite pertama tuh...
kak Long saya di melaka call saya...
:(

mengatakan bahwa abah kandung saya sedang tenat...
dan berada dalam wad kecemasan level Merah(kritikal)...
saya rasa cammmmm...ya allah..kenapa dugaan Mu bertimpa2 Ya Allahhhhh!

dulu saya da kehilangan ayah tiri saya...
dan kini ayah kandung saya sedang tenat...

ye...saya x malu utk mengaku yang saya dtg dari keluarga yang berpecah belah...
arwah ayah tiri saya menjadi sebhgn dari hidup kami semasa saya form 4...
dan sudah tentunya ketika itu saya sudah pandai ber pk...ber pk kenapa emak saya decided utk menikah lagi....kerana wanita perlukan perlindungan...

:(

walaupon sy jarang berjumpa dgn ayah kandung saya ni,tp hubungan kami tetap rapat..
dan saya tidak pernah menafikan kasih syg saya sbg anak kepada ayah kandung saya..
cume...
keadaan sering memisahkan kami...
lantaran family baru abah tu x suke pada kami..
kami sering berjumpe senyap2...
utk bermesra ..kasih anak kepada abah...

tapi..berita tadi sungguh memeranjatkan saya...
abah dikatakan berpeluh2 sblm mengadu sakit dada...
abah rebah :(

mak tiri saya tu bawak abah ke hospital alor gajah...
tapi mase tu denyutan jantung abah sgt tidak stabil....
dan dua kali jantung abah berhenti berdegup semasa dalam ambulance menuju ke Hospital Melaka pula...
CPR tidak begitu membantu..
:(

saya meratap..meraung.. bile dgr cite kakak saya
:((

sunggoh ketika itu fikiran saya blank!
kosong!

papa soh solat isyak...
lps solat ..hati saya meronta2 nk balik kg...
saya bgtau papa..n papa setuju walaupon hatinya berat ,saya tau..
die pon punyer keinginan utk melihat jenazah Mak Long nya utk kali terakhir sok...

maafkan mama,pa...
mama rasa keadaan mama lebih genting..

dalam kelam kabut...saya kemas2 beg kami,
dan kami teros balik melaka...
jam mase tuh 12.45 tghmalam...

:(

saya smpi ke hospital,abah da dikuarkan dari wad kecemasan kritikal..
dan masuk ke wad pemantauan...

keadaan abah sgt merunsingkan saya...
tiub kat mulut abah buat saya tertny2...apa sbnrnye yg terjadi...

mase tu emak saya dan adik beradik saya smue dah jengok abah.kecuali kakak...kakak demam selsema,x digalakkan ke hospital...

saya panggil abah...abah bukak la mata...kakngah dtg ni...
tapi..mata abah terbuka,tertutup...
terbuka ..tertutup...
pernafasan abah dibantu dgn bekalan oksigen..
abah x bole bernafas sendiri...
:((

saya jumpe doktor...
doktor kate..peluang abah sgt tipis,bersedialah utk apa2 kemungkinan...
:(
doktor bgtau,tekanan darah abah sgtttt tinggi..
249/160

kerana tekanan terlalu tggi itu lah,air masuk dgn byk skali dalam paru2 abah...
yang membuat abah lemas..dan collapse...

doktor kate lagi,the best they can do is cuba kuarkan air tu dari paru2 abah..
tu yang saya pelik kenapa ade hos tu kt mulut abah...

dan doktor cakap lagi,jantung abah dah x berfungsi
:((
yang membantu degupan itu hanyalah bantuan mesin oksigen...
Ya Allah,mengapa berat skali dugaan Mu ya allahhhh!

mase dgr penerangan doktor tuh,kaki sy cam lembik,
rasa xde tulang nk support kaki saya...

:(

tapi doktor cakap,yg diorang akan do the best utk rawat abah...
aku harap doktor tu tunaikan janji die..
die dah janji..die harus tepati janji dia...

abah..jgn tgglkan kakngah....:(

sbnrnye for the past few weeks ni...saya mcm ternampak2 abah kat KL...
tp salunye bile perhatikan btl2,rupenye orang lain2..
tp mmg kerap btl saya terperasan abah...

last month,adik saya ade beritahu saya,
yang abah nk jumpe kami...sbb die rindu dgn safiya...
tapi saya asek x berkesempatan..
disebabkan bz dgn hal2 bisnes saya..

Ya Allah...kenapa aku alpa dgn hal duniawi mu...
:(

abah...
tolonglah...
sedarla bah..
bercakap la dgn kakngah...
safiya pon ade ni..nk jumpe abah..
abah mesti janji,abah mesti sedar k....
kakngah tggu tau...

saya akan berada di melaka lagi dua tiga hari ni...
bergantung pada keadaan abah...

kalian..doakanlah abah saya sedar...
doakan lah die sembuh...
saya nk berckp dgn die..
plz Allah,i'm begging u....

jam da kol 5pagi,
tapi saya x mampu nk lelapkan mata...
esok saya akan ke hospital lagi..
lawat abah...

abah,bangun tau!
jgn hampakan kakngah.

:(