Thursday, December 18, 2008

kerana doploh sengggggg....

aku beli nescafe ais...
n nasi lauk ..
tapau....

mula2 ..
tokeh kire...
rm6.30..
aku kuarkan duit..

pastu die kate...
silap kire..
jumlah sbnr..
rm6.50 la dikk..katenye..

aku tny...
nape tambah 20sen?
die jawab..
sbb aku TAPAU nescafe aisss...

aikkkk...!!!
aku byr aje..
tp dlm hati...
questioned !!!
ape motippp??
tapau air...caj lebih 20sen...
apakahhhh???

aku x kesa pon...
bukan berkire pon..
tapi tertanya2...
nape amik kesempatan...

lg cite lawak..
mak aku beli santan...
kat pasar kat kg aku..melaka...
beli 3kg...
nak tau brp rm??
RM18 !!!

logik x?
kat KL ni...
1kg santan baru rm3..

awat kt melaka mahal bebenor...
xkan santan import dari KL kot...
kan byk pokok kelapa ..merata...

lawak btl la dunia skang...
minyak da turun USD40 setong..
bukan lagi USD150 setong...

nape harga brg jadi x tentu arah...
geram..gerammm...

sekiannnn...

****agaknye da lama sgt aku x tapau luar kot...bole?..huhuhuhu**

9 comments:

puterikurekure said...

huihhh...
memang ada kedai charge over kalau kite tapau. tak adil kan?

padahal, kalau makan situ, kite dah guna pinggan mangkuk dia, dia tak kira ke kos sabun nak basuh, pekerja yang nak angkat pinggan mangkuk tu?

haiiihhhh....pelik2.

[ LADYKiKi] said...

dari skrg.. jgn tapau lagi..wakkakaka =D

PuteriSatu said...

ya allah...1kg santan 18 ringgit...mahai ya amat..sabor jekla...

HasraRazali said...

agaknya nnti bila tapau, kos plastik lagi, kos tali nk ikat lagi, tu yg caj extra tu kot..

mummysyafie said...

kat kedai mamak, tapau je extra 10 sen sebab harga plastik

kalau kiter bawak plastik sendiri, camne erkk?

hihihihihihi

Shima Batu said...

Hahaha...HAH!!!
memang lawakkkk.

tapau tu bungkus dalam aper? tupperware ker?

try kau tuang nescafe tu dalam gelas yg sama capacity dgn gelas kedai tu. mungkin lebih bila kau bungkus. tp kalau tak lebih jugak, sila lah nyatakan nama kedai tu di blog ni. supaya kita kempen bwk tupperware sendiri utk bli tapau di kedai tu dan kita caj dia Rm0.20, ubah kita basuh sendiri tuperware kita.

shafa said...

tuh ler psl...
harga minyak dh turun tp harga brg tak turun...
mmg teruk le rpeniaga2 skang nih....
asyik pk nak untung jer....

Acai said...

kalau sy kak memang kenalah orang yang amik kesempatan camtu..bagitau skit kedai apa kak,hehehe..

lily lotus said...

seb baik doploh sen..klau lima puloh sen..dh jadi mcm azean irdawaty dlm citer tu..haha..leh sakit mental..adoiii..:P