Monday, December 15, 2008

entry backdated !

hi uolss....
aci x kalo aku buat byk2 cite dlm satu entry...ngehngehngeh...biasala...mak kan xde tenet kat uma nyahhhh....hukhukhuk....

1st of all....aku harap aku x terlambat utk ucapkan...SELAMAT MENYAMBUT HARI RAYA AIDILADHA.....harap smuenye ok2 je bile balik kg tu yer....

ok...1st story aku..mestila pasal buah hati aku....Safiya Camelia...alhamdulillah..slps tangan aku sendiri yang menjaga nyer mase sakit...baru die btl2 sembuh...bukan aku menidakkan cara MIL aku jaga safiya...tidak sekali kali...cume bile aku sendiri yg bercuti dan jaga safiya dgn sepenuh hati....baru la aku puas hati stlh keadaan safiya menunjukkan pemulihan yg memberansangkan...mmg btl agaknye kot...tgn ibu sendiri yang menjaga anak semasa sakit lebih cpt proses penyembuhannyer....kan....ni gmbr safiya mase aku jaga die rituh....


cengkung kan muke nye...mase ni die buat aksi sengal sket....buat2 dgr earfon...padahal x de lagu ponggg...heheh!

ewahhhhh....anak mama ni....bijaknye amik ear fon tu letak kt tinger....
ok...cerite pasal hidangan mase raya haji pulak....aku sambut simple2 aje....dan masak pon simple2 aje....tp penat jugak nyah...yelahhh...awak sorang2 tunggang terbalik kat dapur....oppsss...tapi bonda ku pon ade tlg jugak sket2...tlg goreng ayam n tlg potong sayur sket2...hihihi....!


juadah pertama....NASI HUJAN PANAS.... :D...waahhhhh....da la hujan..panas lak tuh...camno tuhhhh???....haaa...korang jgn tanye aku mana dpt nama ni...aku amik resepi ni kt blkg pembalut tin Susu Sejat F&N....kan kat situ kan ade resepi2 tertentu kan....aku tgk resipi ni kaler2...very colorful....safiya kan suke makanan berkaler2....hasilnye....mmg safiya suke....bertambah2 die makan tau...heheh...oppss...x lupe jugak...cam biasa aku bg jugak sebhgn nasi ni ke uma mentua...diorang kate sedappp....hihihi....ni yg buat den lagi semngat nk memasak ni....

juadah ke dua....AYAM MASAK MERAH....kalo korang nak sedap kan...blend skali paste yg kite da buat tu dgn serai...mmg terangkat siot...

ni pulak kari dalca....sedap woooo...** puji masakan sendiri **....hihihi!

lps safiya sihat...aku n papa bwk safiya gi makan bekpes....kebetulan terjumpa geng bloggers a.k.a netballerzzz....tu yg aku peluk tu namanye Ajun....

yg ni pulak blogger Mc'kie....heheh...terserempak jugak kite ye nyah....Ajun n Mckie ni otw balik ke kg...singgah makan bekpes dulu sblm bertolak katenye....
ni die buah hati aku...da kurus sket kan,,,,huhuhuhu....
slps sambutan raya haji,aku bertolak ke kg anta mak n adik aku ....kebetulan aku dpt kad kawin ni dari mak aku....hhmmmm.....sape yg kenal aku dari zaman sekolah....tentu kenal mamat ni..
namanye "S" .....die ni antara lelaki yg pernah singgah di hati aku masa zaman sekolah dulu....sbnrnye die sgt istimewa di hati aku....punca kami berpisah hanya sbb mulut lelaki lain yg cemburukan perhubungan aku dgn die....sungguh aku x tau rupenye lelaki lain itu menaruh hati pada aku dan cube memporak peranda kan hubungan aku dgn S....ye la...lgpon mase tu zaman budak2 kan..fikiran masih mentah.aku terlalu cpt dgr ckp orang tanpa soal selidik bukti2nyer...
:( bile aku pk2 balik...bodoh jugak aku ni rupenye....
bile aku tgglkan zaman persekolahan...aku cube mencari semula no telefon die....tp x dpt...mase bergadoh dulu aku bakar smue surat2 die....tu yg langsung x tau macam mana nak cari no fon die...bukannye aku x tau rumah die kat mana...tau sgt...tp sbg seorang perempuan...aku malu...nampak sgt perigi cari timba....bile aku sambung bljr ke KL...terus aku btl2 lost contact dgn die....tp aku masih jugak bertanya2 pada kawan2 lama...ade simpan atau tidak no fon die....smue kate xde...frustnye rasa...
pernah mase cuti semester....aku pergi ke rumah die...tapi langkah aku terhenti bile tibe di perkarangan rumah die...aku sgt malu nk meneruskan langkah...lantas aku kembali ke kereta....malu sbb teringatkan tindakan bodoh aku meninggalkan die dulu tanpa die mengetahui apakah sbnrnye kesalahan die ....
dan kini slps 10thn....setelah aku berkahwin dan punya puteri yg comel....baru die mendirikan rumah tangga....sehari sblm majlisnye...aku call no fon die yg tertera pada kad tu....sungguh aku sbnrnye menangis mendengarkan suaranye....die masih baik spt dulu....tuturnye lemah lembut menjaga bicara....aku ucapkan maaf padanye atas kesalahan bodoh yang aku lakukan padanye dulu....ucapan maaf yang bertahun2 aku simpan....katanye die sudah lama memaafkan aku....mulia hatinye masih spt dulu...bodohnye aku....
ketika majlisnye berlangsung...sekali lagi airmata aku tertumpah melihat die bersama pasangannya..nasib baik aku pakai kaca mata hitam...dpt aku sembunyikan airmata yg berlinang...mmg molek mmg sepadan....muka S masih spt dulu...cute n babyface alike..cume sekarang die sudah sedikit tembam dan berisi..rindunye aku pada wajah itu...wajah yg bertahun2 aku rindukan....wajah yang aku cari dulu sblm aku memutuskan hendak melangsungkan perkahwinan dgn papa....syg mmg tiada jodoh kami utk bersama....
tidak ku sangka ibunye mengenali aku...dari mana dtgnye die mengenali aku???....die usik aku semasa aku n emak bersalam dgn nya..."oohhh...inilah die yang tak sempat jadi menantu makcik tu yer...."...tergelak besar mak aku....aku malu btl masa tu....dalam masa yg sama aku musykil...mcm mana die boleh kenal...alih2 kakak n abgnye pon sambut aku mcm da lama kenal.....musykil...sungguh musykil...
semasa S di pelamin persandingannyer...aku ingt nk amik gmbr...baru aku perasan hp aku tertinggal...cissss...time2 ni pulak bole tertinggal....aku lambai pada die...die balas...dan die berikan senyuman yg sgt manis utk aku ingati...senyuman yg aku rindukan....abg nye menggesa aku utk pergi menepung tawar....aku x mahu....malu yg amat....mak aku pon suruh pergi jugak...aduhhh...dlm ramai2 tu aku x mampu nk menolak..sbb orang ramai da pandang2...aku pergi jugak ke pelamin tu...aku tatap wajahnye dan sblm die perasan airmata ku yg bergenang itu...aku tunduk lantas salam dan cium tgnnye di samping aku passkan saguhati aku di tgnnye...sesungguhnye tempat die amat istimewa di hati aku dulu....aku salam dan peluk cium pasangannya...muda lagi...baru 23tahun...orang kelantan....manis bangattt... :)..mmg sepadan dgn S yg bertitle "cikgu" sekarang...
di meja makan...aku x lalu nk makan....aku asyik pandang ke arah S....hhmmmm...aku ajak mak balik cpt2....sbb hati ni rasa sayu sgt....
dalam perjalanan balik....aku teringat zaman perhubungan aku dgn die...saat manis study grup bersama....saat die memberikan semangat pada aku tatkala mak berpisah dgn ayah kandung aku....saat2 aku down...mmg die lah yg sentiasa di sisi....kenapa la aku bodoh sgt....
tapi....tu laahhh....memori itu smue mmg manis....tetapi hanyalah manis utk dikenang...utk aku kembali mengejar die adalah tidak mungkin...hidup aku cukup bahagia skarang...dan aku bersyukur dikurniakan suami yg baik,handsome,bertanggungjawab dlm rumahtangga dan menjaga amal ibadatnya....dan puteri kurniaan Tuhan yg amat2 comel...
aku bersyukur ke hadrat mu ya allah....

6 comments:

BATU said...

chengggggg......

Ni la takdirnyer. Tapi perpisahan kau dulu dgn dia ada hikmahnya. Tak caya, cuba tengok muka Ai & Safiya. Tu lah hadiah utk kau.

Tapi kau memang klakar la bila kau bakar semua surat menyurat dia. Mcm mana kad kawen tu bule sampai pd mak kau. Posmen ke? ..Alamat kau dia masih hafal, tak pon surat menyurat kau dia masih simpan :))

puterikurekure said...

wahh...lepas dendam update panjang2 ni. hehehe~

alhamdulillah safiya dah sehat. yang, len kali kite turun equin park, leh la jmpa ek?

:)

^arween^ said...

sngat mengagumi kau
skill memasak
jeles nyer
leh arr ajar aku eh
hehehehehe

terliur...sure aku termimpi nie

lily lotus said...

syahdunya..skrg pun memasing dh bahagiakan..semoga kekal abadi

Aleeya said...

gigih ko memasak,rajinnyeee, saffiya kemain lagik dengo lagu le tuh ehhh

HasraRazali said...

yup..hasra juga sgt mengkagumi ke-skill-lan fea memasak..mmg jeles!