Wednesday, October 22, 2008

kisah raya ku last week...

hai uolsss....sorila...lately ni aku sgt2 la bz....ntah nape x sempat2 nak update...so..ni la cerite basi saya...cerite perihal beraya n open d house,,,kehkehkehkeh!

aku nk tny korang...ape kelemahan bergambar dgn orang yg kurus melidi???? jawapannye...anda akan nampak sgt gumuokkkksss....ye...itu la saye ...bergmbr dgn orang yg berat nye kurang dari 55kg...sgtla x best...hukhukhukhuk!!!...korang layan la gmbr2 ni yekkk...

ni fetty..orangnye kurus la haiii..dulu die lebih gemuk dari saya...tp disebabkan keazaman die yang kuat utk kurus..ni la hasilnye...katenye berat die skang dlm 53kg ke 54kg gituhh...cayala fetty...bravo bravo!!!.die buat open house di Putrajaya...sedap2 makanannye...malangnye saya x pandai makan...satu tu laksam rasanye....ye ke...lagi satu tu nasi dagang...saya makan nasi dagang dgn sambal belacan...betul ke??nasi himpit saya x makan sbb da kenyang...lagipon ade 3 buah rumah lagi nih...spare space kt perut yer,,,heheheheh!!!

dari putrajaya kami bergerak ke Kota Damansara..ini member baik saya,Syikin a.k.a GD saya yang paling best ...GD?apakahhh??? siapa main netball..taula....kihkihkih...die ni pon kurusnye la haiiii...saya sgt jeles okehhh...badan saya kejap turun kejap naik mencanak2..die tetap maintain 47kg-49kg je...ishhhh....x bole jadikkk ni...aku mesti kurus...wakakakaka...sila gelak..!! uma syikin besarrrr okehhh....kagumnye...mak pak die xde...ke oversea ke mana ntah die kate,,,x ingat da aku...oppss...lupe...ikin jamu kami dgn nasi ayam mak die buat...pon sedappppp sgt...!! walllahhhhh!!!lagi skali oppsss....syikin ni available lagi yer...tu anak buah die...bukan anak die..heheh!

okeh,,,destinasi ke 3 ialah ke S.alam...uma best fren saya mase wat modeling felisa dulu...Lia...die ni cantik kan...ingt x saya gi majlis die kat Blue Wave,S.alam hari tuh...die skang da bersalin da... :)

cuba cari mana saya...mana Lia...?? kehkehkehkeh!!!

okehhh..ni la dia anak Lia...namanye Aulia Suffreen...bermaksud..kekasih sufi...sedap namanye....mukanye mirip Jeff la yang,,,, hiksss!

okeh...ni la rupe terbaru lia ...die bersama anak tirinyer...sgt kagum dgn lia ni coz die sgt rapat n manja dgn anak2 tirinyer...da mcm anak sendiri aku tgk...tujuan sbnr aku kesini bukan nak beraya sgt pon..lebih kepada nak melawat Lia yang da 8 hari bersalin mase tuh...tapi mak Lia mcm biasa la..kalo aku dtg mesti hidang makanan sedap2...die masak kan mee rebus okehh,..sedapnye la haiii...


destinasi ke 4...berhampiran dgn rumah kami...di Equin Park...disebabkan da panjat tangga smpi tgkt 5...langsung aku terlupe nk snap gmbr sbb penat mendaki...hahahaha!poyos btl la aku ni...tp makanan yang Faizal n Niza hidangkan pon sedap2...nasi himpit rendang segala...tp aku makan sikit aje sbb da x bole masuk...

esoknyer...ahad...kami ke Bandar Baru Bangi...ke uma akak ni ha....kak liza...cantik la uma die...pandai die menghias rumah...area rumah die pon cantik2..kemas la kawasan perumahan tuh...tp rumah tu pon harganye "cantik"..300K++...hukhukhuk ..terbatuk aku dgr regenye tuh...tp mmg tanah kat bangi ni mahal2 harganye...

juadahnye smue kak liza buat sendiri...kek2...kuih2...nasi ape ntah namanye...kaler2 lagi...pastu aku tgk ade laksa..tp kuah die kaler putih...pastu ade kacang pjg smue bagai...alahaii..x retinye nak makan...sudahnye aku makan nasi kaler2 tu dgn lauk ayam smbl n kacang pjg tu n letak smbl belacan...belasah je la..

ni aksi safiya mase orang ckp kt die..."pose!!!!"...automatik die angkat tgn...hahahaha!

safiya buat uma kak liza mcm uma sendiri...habis dipunggah nye barang mainan anak2 kak liza...

yang tudung kaler pink tu la tuan tanahnyer...opss...tuan rumah!!! saya kagum dgn kak liza okehhh...dulu berat badan die 80kg++ tau...la ni...sekeping aje...55kg kot...adehhhhh....cabaran buat saya okeh...
slps tu kami menuju ke seksyen 7 bangi...open house developer rumah kami yang bakal kami duduki tu nnt...tujuannye bkn psl nak mkn pon..lebih kpd nak tny CFda setel ke blm...bile btl2 boleh masuk rumah baru dsbnyer...kami makan satay je pon kat situ...sorang 3 cucuk....

destinasi seterusnye...HUKM Cheras...bkn gi beraye la..melawat orang sakit la of coz..kami gi melawat pengurus hoki papa...kesiannn...aku x bole nk lama2 dlm tu...sbb nak nangis...tgk mcm condition arwah abah dulu pon ade...sudahnye aku layan safiya kat luar..papa yg lebih byk habiskan mase kt dlm wad tuh....si pesakit tu jantungnye da 3 salur tersumbat...ckp pon termengah2..x smpi hati aku nk borak lama2...sbb tgk wife die pon muke mcm nk nangis...sayu je..redup je mukanyer...
lps melawat tu kami gi makan kt Old town white coffee JJ Equin...n bergerak pulang stlh jam 8 mlm...
sekian...tu jer...bye!

7 comments:

aFkaR'z said...

marvellous raya sakan!!!!

gee ryder said...

sonoknye byk opnhse...abihtu camne nk kurus tu?! heee

lily lotus said...

capai azam cpt ;)

KV said...

wah, sakan beraya ni!

13may said...

sakan!

:D

masviona said...

wak camne kwn awk tuh leh kurus????share la ngan saya...betol ke dulu berat dia 80 sjrang dah 55kg....waaa...saya pun nak tumpang kagum ngan dia lah klu gitu...:)

lindosh said...

hati bergelora? tenangkan2 ok?