Tuesday, April 22, 2008

eeeiii...diorang ni ingt girl ni x de mak bapak ke haaa???

insaf btl tgk video nih....

kalo ye pon die ni peragut,jgn letak undang2 dalam tangan kite...Polis kan ade!

kalo ye pon die penzina,bkn selayak nye kite hukum die mcm tu cara.andainye Hudud dilaksanakan pon,biar mereka yg layak sahaja yg boleh menghakimi die...

bukannye cara begini..melayakkan hukuman di tgn sendiri...girl ni pon ade mak bapak..ape kite rasa kalo yg terjadi tu berlaku pada anak kite...sudah tentu kite meroyan....

napela manusia skang da jadi mcm ni..

dunia..owh dunia....

:(

****ya allah,jauhkanlah anak aku dari kejadian2 sebegini..Kau lah Yang Maha Berkuasa !

15 comments:

ArELeEz said...
This comment has been removed by the author.
ArELeEz said...
This comment has been removed by the author.
ArELeEz said...

ya allah.. t'kejutnye tgk video nih. sgttt t'kejut. skang nie pon still t'gamam ya hamat! b4 this ade gak dengor2 psl video peragut wanita nih. tp, penah tgk. org m'sia ker nie???

mummysyafie said...

pernah dgr video ni..tapi honestly kita tak bukak pun fea..takut lah, tak sampai hati

orang malaysia ke nih?

fealize_eleanoer said...

areleez :

tau xpe...saya smpikan skang ni pon still teringat2 lagi...

murahnya nyawa ibarat membunuh seekor nyamuk... :(

dgr citenye di Indon,wallahualam

mummysyafie :
tu arr...sy pon sbnrnye lemah semangat sket...

dgr katenye kejadian ni kt Indon..

puterikurekure said...

kat indon ek?
tgk dah video ni. dapat tru email.
tapi tak sanggup nak tgk lagi. zalim sangat!

~mama ranggie a.k.a eira~ said...

mama dpt email ni...

bukan die yg meragut yang oii...

bf die tp die yg terjatuh motor so die lah yg kena...

kesian kan...

fealize_eleanoer said...

puteritotis :

mmg zalim kan yang... :(

mamaranggie :

a'a..saya mmg tau pasal cite tu mama...die dgn couple die...tp da lps bf die tu ragut beg,org ramai dpt cekup yg pompuan ni smpi terjatuh moto...yg binawe nye..bf die tu leh lari tgglkan awek die smpi kena blasah camtu skali...ntah hape la agaknye kesudahan klip ni ..rasanye mati girl tu..tgk darah membuak2 keluar..smpi ht btl lelaki2 tu smue..dayus..pukul perempuan !

nasazfrog... said...

sebak seh aku tgk,,, still menggigil bdn aku... dah la aku nih sepat kesian... tak sanggup aku tgk keganasan tuh... ooh kat indon heh,,, mereka2 yang pukul girl tuh lagi zalim aku rase,,, menitis airmata aku beb... :(

SHIMA BATU said...

Salam,

Ni BUKAN MINAH REMPIT!!!

Aku dah lama dapat video ni. Memang ngeri. Tapi aku nk kongsi pendapat dr apa yg aku dengar dan baca. Budak pompuan ni nama DU’A KHALIL ASWAD (lahir 1989). Dia mati dibunuh (sekitar April 2007)atas sebab “having converted to Islam to marry an Iraqi Sunni Muslim boy”.

Yang menjadi kebimbangan aku ialah, video ni yg dirakam mengunakan hand phone, akn salah gunakan sesetengah pihak utk menunjukkkan Islam tu ganas…membuat undang undang ditangan sendiri kerana dlm video tu ada suara sebut “kill her” dalam bahasa arab. Jadi aku bimbang benda ni akn jadi propaganda barat dan kapir, terutamanya CNN.
Aku cadangkan korang tengok page ni http://ballyblog.wordpress.com/2007/05/04/iraqis-stone-girl-to-death/

Tak kira la aper pun salah budak ni, bkn ini cara hukum dia…memang kejam atas aper yg blaku pada dia. Aper pun alasan, kejam jugak orang yg merakam gambar ni.

Tp mungkin dgn video mcm ni, kita hari ni baru sedar yg manusia yg perangai mcm binatang dah mula ramai.

SHIMA BATU said...

coppp!!!

nk tambah satu lagi. tengok kat Wikipedia..

http://en.wikipedia.org/wiki/Du%E2%80%99a_Khalil_Aswad

fealize_eleanoer said...

shima :

thanx shima for ur precious explanation...

baru aku tahu yg budak ni Iraqis...mmg salah if this girl (named Dua Khalil Aswad) loving the wrong man at the wrong place and at the wrong time...but she is jez a kid...baru 18 or 19 tahun..ape la yg die tahu sgt bab2 cinta yg salah ni..kite sbg yg dewasa la yg harus bagi guidance kat die...bukannye terus2 buat jatuh hukum mcm tuh...

aku doakan setiap org yg ade dlm crowd tu akan dpt balasan nya..CASH dari Allah s.w.t...if not...balasan kat AKHIRAT kelak xkan diorang boleh terlepas punyer....

Allahuakbar !!!!

I'll pray for u Du'a...may u rest in peace....

eliyashaka said...

hi sis fealize_eleanoer (sshnya nak sebut..hehe)

sy baru jer dpt email video tu..mmg teruk kan..ada yg ckp kes ragut & ada ckp kes murtad

apa2pun yg tak tahan bleh depa hempas batu kat kepala dia..hilang akal ke haper.betul tu..bukan hak kita nak hukum semua tu..

flush said...

tahnks.. saya x brp suka nak tgk.. tapi rasanya boleh agak dah apa yg jadi kat pmpuan tu..

fealize_eleanoer said...

eliyashaka :

mmg btl pon...bkn hak kite utk buat smue tuh...ni bukan kes hilang akal lagi...tp da kes xde akal xde otak !

flush :

da boleh agak ,kan?
;))