Wednesday, December 12, 2007

surat untuk abah....



assalamualaikum abah....

abah sihat ke kat sana?kngah,safiya,ai smue nya sihat2 aje....kuarga kat melaka pon sihat2 smuenye....

cume mak je ,bah....mak mcm x brp ade mood sgt....mak nampak sedih,mcm menangggung rindu yg amat sgt...kngah tau mak rindu kat abah....kngah pon rindu kat abah...kitaorg smue rindu kt abah....nape terlalu cpt abah pergi ke sana ,bah?byk rasanye perkara yg kite janjikan x dibuat lg... :(

mak ckp kat kngah....mak rasa hidup mak kosong,mak rasa mcm x nak hidup lagi sbb dah xde tmpt bergantung,nak bermanja,nak bermesra,nak bergurau....kngah potong ckp mak...kngah ckp nape mak ckp mcm ni...mak kena la fikirkan kehidupan kami anak2 mak....mak balas blk...mak ckp kngah x rasa lagi kehilangan suami...kalo pjg umur korang dpt rasa hidup da tua,bile suami meninggal korang tentu akan rasa ape yg mak rasa skang....dalam hati kngah menangis....cukupla abah je yg xde...jgnla mak pon nak pergi sama...kalo bole kngah nak mak tua bersama2 dgn kngah,dgn adik beradik yg lain...boleh ke abah?

abah,kngah teringat hari2 terakhir abah kat ICU dulu...saat2 abah pegang tgn mak,sentuh pipi mak,buat mak mendayu2 nangis....mak ckp mak rindu nak dgr suara abah kat rumah...mak mintak abah cpt2 la sembuh...bole balik rumah & masak asam pedas sama2.... :(( sungguh kngah x sanggup nak nk tgk situasi abah&mak tu..bknnye ape...kngah rasa hati kngah sgt2 sayu dan sgt2 pedih....




abah....makan minum abah kat sana mcm mana?abah mesti kembali muda skang ni kan...org bijak pandai agama ckp..kat sana smuenye muda2...umur pertengahan....mesti abah handsome mcm muda dulu kan....


kitaorg kt merlimau baru buat kenduri abah utk 40hari...kngah x tau la bah..nape kngah asek menangis malam tuh....kngah asek teringat kat abah...btl ke bah,org kate slps 40 hari roh akan kembali ke Tuhan nya...tidak lagi berada di kalangan kuarga lagi...btl ke bah?tp kngah rasa mcm abah slalu ade dkt dgn kngah,x kire la da lps 1 hari ke 10 hari ke 40 hari ke...kngah rasa mcm baru semlm abah pergi....


hari tu ateh anak abah ade dtg rumah merlimau,die bg duit buat kan kubur abah tu...die bg rm250...kngah x kesa pon sbnrnye...tp diorang da bg alhamdulillah jgk la..kngah top up kan lg rm500 utk beli kambing safiya buat akikah kan die mase kenduri tu....alhamdulillah...smuenye berjalan lancar ,bah...


abah....bile agaknye kite dpt jumpe blk...kngah rindu kt abah....rindu sgt2...





oklah bah...kngah kena buat kije,nnt bos marah pulak...kngah harap abah sentiasa sihat2 kat sana...dilindungi payung kebesaran Nya,dicucuri kurnia rahmat dari Nya...di tempatkan di kalangan org2 yang beriman dan beramal soleh...nanti ade masa kngah tulis lg surat untuk abah ye...


alfatihah untuk abah...


bye abah...kngah sayang abah...jgn lupekan kngah tau...

kngah gi dulu....

assalamualaikum....

2 comments:

mama ranggie said...

sabarlah sayang...

ida.. said...

aduhai.... menitik air mata baca surat tuk abah ni....