Wednesday, December 05, 2007

kisah diet aku....

haiiiii huiiiiiii....

nak tau satu cite lawak x?aku sbnrnye tgh diet.... ngeh ngeh ngeh ngeh....haa...tu la pasal....asek makan je...kan badan da naik...mcm x percaya berat bdn ni naik mendadak2...so skang ni aku tgh diet giler2 nyer diet...diet yang buat aku boleh die ! huhuhu...tp xpela... aku sanggup sbb nak turun berat punyer pasal...

sebnrnye da masuk minggu ke 6 aku x makan nasi....tp yg diet giler2 ni aku baru start 3 minggu lebih....nak tau diet yg mcmane?? haa...ni diet nye....

_____________________________________________
pagi ---> makan sekeping roti putih+ butter/3 sudu cornflakes tanpa susu/masak oat 3 sudu shj
minum -->minum secawan kopi/nescafe + satu sudu kecik gula + coffeemate (sehari skali shj)
makan sblm pukul 8pg

tghari ---> NO LUNCH !!..kecuali kalo sgt2 lapar bole la makan buah spt papaya/jambu/tembikai..sepotong only....

ptg/malam ---> makan sup sedap2/
hotdog 2 ketul+salad/
sayur brokoli rebus+sup cendawan atau ayam/
ape2 jenis lauk + sayur/salad.. /
sotong kangkung1/3+steambot../
tofo sumbat steam claypot.../
yong tau foo-sumbat ikan,bendi,cili kering,toufu putih,gravy cili only.../
makan sblm pkl 8 mlm

air masak / kosong ---> 3L sehari

senamrobik---> 3 kali seminggu

sebarang bentuk gandum/mee/meehun/laksa dilarang sama skali...
__________________________________________

tu la diet aku yg bagai nak mati tuh...tp mmg hasil nye memuaskan la...dua minggu yg pertama aku turun 4.5 kg....

mcm best je kan...

first day mmg x tahan..siap gastrik lagi....lps2 tu da ok da..da x heran da dgn nasi...

korang nak try ke?cubela....

renung renungkan....dan selmt beramal....

:D

1 comment:

m i n e r a l . . . said...

errr sy dh diet rokok 8 hari... nmpknyer kena cuba diet menu lak nie heheheh... will try soon.