Monday, November 05, 2007

dkt mana2 pon abah ada....

aku x tau la mata aku ni betul ke x...sbb kemana aje pegi...aku ternampak abah....apa da jadi dgn aku nih... :(

malam yang abah meninggal tu,aku x bole tido...terpusing sana terpusing sini nak lelapkan mata,tp x boleh...

yang aku pelik....aku dgr abah balik...bunyi van abah diberhentikan kt depan rumah,derapan selipar abah,bunyi abah bukak pintu dan tutup semula pintu dan masuk ke bilik mak kt belakang....aku terus bukak pintu bilik aku dan gi bilik mak...yang ade mak dgn liyana tgh tido...."ehh ...mana abah tadi "...kate aku....sungguh pelik...aku tau aku x bermimpi sbb aku x bole tido....in fact, mata aku terkebil2 nak cube tido x dpt2....

ntah la...yang aku sgt2 pasti mmg aku x bermimpi....100% sure...

ni da hari ke 5 arwah x de...xde lagi suara abah yg marah arif lmbt mandi..xde lg suara abah gadoh2 manja dgn mak...xde lagi suara abah yg riuh rendah kt dapur masak asam pedas melaka sama2 dgn mak...

aku sedih sgt...terlalu sedih....ya allah,tabahkanlah hati ku menerima dugaan mu ini...

ni ade bbrp keping gmbr abah yg sempat aku abadikan semasa hayatnya masih ada.... :(












1 comment:

ummi yang montel.... said...

sabar la yer sayang...
berlinang air mata akak baca citer sri pasal abah..
akak faham sgt.. sbb akak pn pernah alaminyer dulu..
Tuhan lebih menyayangi abah Sri..