Monday, October 01, 2007

macam mana nak buat??...


hai sayang,,,

jumpe lagi kite...

sayang..hari ni aku sedih la..lebih kepada serba salah...mcm mana nak ckp ye...hemmm...

actually nye mcm ni...hari ni pose ke 19..maknanye ade lg 11 hari nak raya...so...faham2 jela kan..smue orang nak membuat persiapan nak beraya...yela..kalo bole nak yg indah2 belaka menghiasi diri from head to toe...

suke utk aku mengingatkan di sini yang aku ni bukannye kedekut...

thn2 lps..mmg aku yang akan menyediakan persiapan utk beraya kt rumah mak kat melaka...persiapan tu termasuklah duit2 raya,persiapan nak wat kuih-muih,persiapan pakaian adik2 dan mak abah...

tp thn ni...aku x bole la nak wat camtuh jugak...yela...sbb aku da ada baby kan...

tp mak buat mcm x paham la...x tau la die paham tp buat2 x paham ke atau pon mmg btl2 x paham....aku yg jd x paham...

arif mintak belikan baju dan suar jean yg branded² sdgkan bajet yg aku ade memungkinkan aku utk beli yg biasa2 je..tu pon sbb da lps less ade discount...cara mak berckp utk belikan pakaian2 arif tu mcm mak x teringat yg aku ni da ade anak dan family sendiri...

dan mak ckp lg yg mak ade satu je baju raya...aku ckp okla tuh...die kate yela...pastu aku dgr abah ckp kat blkg mak...abah nak baju melayu sepasang....pastu mak pesan lagi belikan kuih muih utk raya ni...tu blm lg pesanan dari anak keling dgn anak cina....

adehhh.,,pening pale aku...aku ni jenis slalu x smpi hati bab2 keluarga nie...slalu nye kalo kuarga ade mslh duit ke ape ke,,slalunye aku la yg dulu kedepan...aku risau kalo diorang x seronok beraya,aku jd x smpi hati...jd sedih...tp dlm masa yg sama aku slalu cube bg yg terbaik,,,,kalo xde tu..slalunye aku akan cube adakan...x kira la cpt ke lambat ke...sbb nak jaga hati punye pasal....
yg buat aku bertambah pening pale ni sbb aku da kesuntukkan kewangan...u got what i mean?ketiadaan ke"money"an...no money no matters,,,xdela no money langsung..cumenye kekurangan..org putih kate ke"short"an...
mcm mana ni...nak jaga hati ke nak jaga family baru aku ni sendiri....iskkk...tp adik beradik aku tu pon family aku jugakk...

arghhhhh,,,,fenin..fenin.....ape aku nak buat ni....

1 comment:

Warganegara Kampung KEKAL said...

ko kena cuba terangkan kt mak kau... skang ank kau sorang...mana tau thn depan ank kau 2 org...mak kau camni gak..